Klantvraag

Simon Loos en Peter Appel Transport fuseren in 2021. Bij een samenvoeging van twee bedrijven met elk een eigen bedrijfscultuur is het van het grootste belang om verbinding te creëren en samen te bouwen aan een nieuw merkgevoel. Aan ons de vraag om dit op een ludieke manier een flinke duw te geven, rekening houdend met de beperkingen door Covid19 en het bereiken van chauffeurs die veelal onderweg zijn.

Creatieve Vertaalslag

We bedachten de ‘Vrienden van Loos’-community, een platform van en voor medewerkers en andere fans. Met als vliegwiel Vrienden van Loos Radio. Niet eenmalig, maar elke laatste vrijdag van de maand een uitzending met een echte dj, sidekick, technisch team en reporter in het land. Én een echte studio, want die bouwden we op het hoofdkantoor van Simon Loos. De radio-uitzendingen zijn een mix van entertainment, muziek en fusienieuws vanuit de directie. Een fijne mix van informatievoorziening en beleving die elke maand weer veel luisteraars trekt en betrekt.

Impressive Impact

Vrienden van Loos Radio bleek een ideaal middel om met de vrachtwagenchauffeurs en andere collega’s in contact te blijven. Op deze manier creëert Simon Loos met Vrienden van Loos draagvlak voor de fusie en échte fans. In de eerste plaats binnen het bedrijf, maar ook daarbuiten. En dat is precies de bedoeling bij de branding van het nieuwe Simon Loos als het leukste familiebedrijf van Nederland!

van